lauantai 24. lokakuuta 2009

Tekniikkaa tekniikkaa

Viikolla ollaan treenattu sekä Blackien että Bobon kanssa. Teemana molemmilla twistit kera takakiertojen. Molempien treenit sujuivat aika hyvin ja varsinkin Bobon suorituksiin olen erittäin tyytyväinen vaikka ennen treenejä ahdistikin.

Omaan liikkumiseen, liikkeen oikea aikaisuuteen sekä omaan sijoittautumiseen pitää kiinnittää huomiota. Bobon kanssa treenatessa suurimman haasteen tuo se että se ei vielä oikein tiedä mitä siltä missäkin kohdassa odotetaan. Se kun meni vain kokoajan täysiä eikä se vielä osaa suhteuttaa vauhtiansa tuleviin käännöksiin. Se juoksi suoraan meikäläisen päälle putki-pussi yhdistelmän jälkeen kun mun piti olla lähettämässä sitä pussin jälkeiseen takakiertoon. Se tuli pussista ulos ihan järkyttävällä vauhdilla!!! :) Onhan se mukava että sillä on vauhtia mutta mutta....... Huoh!

Tänään olin Blackien kanssa Elina Jänesniemen treeneissä. Oli erittäin antoisa parituntinen. Kävimme läpi erillaisia tekniikoita ja paljon tuli treenattavaa. Suurimpana työmaana tulee olemaan sylkkärit ja poispäinkäännöt, koska Blackie ei tule mun käteen kiinni vaan se lähtee helposti ennakoimaan seuraavalle esteelle. Sen esteen ei tarvitse olla edes loogisesti sen nenän edessä oleva este, sivumallakin olevat kelpaavat. ;) Huomiota pyydettiin jälleen kerran kiinnittämään myös siihen että minun pitää ohjata esteiden välit, ei esteitä. Sitä seuraavaa estettä ei saa edes ajatella, sillä Blackie lukee mun ajatukset ja ennakoi esteelle liian aikaisin. Hienoa, mulla on ajatuksia lukeva koira!! ;)

Illalla oli pakko käydä kokeilemassa myös Bobon kanssa samoja tekniikoita. Yllätyin jälleen kuinka hienosti se sujui. Sylkkärit jopa paremmin kuin Blackien kanssa!! Hienosti se on kyllä kuulolla ja reagoi herkästi ohjaukseen. Hieno Bobo!!! :D

Blackie oli treenien jälkeen ihan Botslojo-poikki-väsy. Huomenna jatketaan Elinan ohjauksessa uusien tekniikoiden parissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti